Godslogistik Containere transformeret
Fragtcontainere er standardiseret shipping containere. Forsendelse containere har standardmÃ¥l, typisk 20’x 8′ x 8.5 ‘ eller 40’x 8’ x 8.5 ‘ eller 45’x 8’ x 9.5 ‘. De skal være konstrueret til visse mindstekrav med hensyn til robusthed til at modstÃ¥ rystetur i lange ocean fart og overførsel fra en transportform til en anden. Forsendelse containere opfylder standarderne kan fÃ¥ CSC – konventionen om sikre containere – certificering, et must for anvendelse i international søfart.
Specialiserede lastbiler, motorvogne og hÃ¥ndteringsudstyr er blevet designet til at rumme disse standard størrelse containere. Containerne passe fint ind i disse køretøjer (som godt skibenes lastrum) og hÃ¥ndteringsudstyr kan nemt overføre containere fra lastbiler til motorvogne til skibe og i den modsatte retning. Fragtcontainere, sig kunne have gaffeltruck lommer (typisk kun tilgængelig for 20′ eller kortere beholdere), som letter gaffeltruck hÃ¥ndtering.
Standardiseret fragtcontainere forbedret hastighed og effektivitet af lasten bevægelse, og udvidet verdenshandelen. Nem og hurtig omladningen af containere fra en transportform til en anden – intermodal transport – er den vigtigste faktor, der muliggør effektivitet. Den multimodale transport facilitet giver ogsÃ¥ transporterer gods pÃ¥ tværs af terræn som vand, jernbane spor, vej og luft at komme fra oprindelse til destination uden forstyrrelser.
Fragt containerskibe
Fragtcontainere leveres typisk i “cellulære” containerskibe, sÃ¥kaldte fordi skibe last omrÃ¥de er opdelt i standard celler til at rumme containere, der ligner en honeycomb.
Lasteevne af skibe, der er udtrykt i TEU, eller tyve-fods tilsvarende enheder. Den plads optaget af en 20-fods standard fragtcontainer er en TEU, og som besat af en 40-fods container er 2 TEU. Containerskibe kan disse dage bære næsten 5000 TEU.
Fragtcontainere og sikkerhed
Fragtcontainere er designet i en vandal bevis måde. De omfatter også typisk, robust låsning i form af en dobbelt dør, der er sikret ved fire låsning barer udvidelse til hele højden af beholderen. De låsning barer har yderligere aflåselige håndtag, der kan være sikret af hængelåse og forseglet.
Pakning og låse hele beholderen på afsenderens lokaler og derefter åbne det kun på de modtagers lokaler kan yderligere øge sikkerheden. Nogen kræves told inspektion og certificering er færdig på afsenders og modtagers lokaler.
I betragtning af sikkerheden afholde container-baserede forsendelser mindre udgift for forsikring mod tyveri, tyveri og skader.
Pakning fragtcontainere
Kartoner kan komme i forskellige ulige størrelser, og de interne dimensioner af containere er mindre end de ydre dimensioner. Dermed opdele de ydre volumen af containere i karton diskenheder vil ikke give et korrekt indtryk af antallet af kartoner beholderen kan bære. For eksempel, dividere den ydre volumen af et 20’x 8′ x 8.5 ‘ container (1360 kubikfod) i volumen af en 1,5 ‘ x 1″ x 1″ karton (1,5 alen fødder) kan give vildledende tanken om at vi kan pakke 906 kartoner i containeren.
De standard interne dimensioner af en 20-fods container er om 19.35’x 7.71 ‘ x 7.83 ‘ giver et indre rumfang paa 1168 kubikfod. Dividere denne diskenhed i karton volumen af 1,5 kubikfod giver antallet 778. Selv dette tal er forkert, fordi størrelsen af kartonen er ulige.
Hvis du stak kartonerne pÃ¥ langs pÃ¥ tværs af beholder længden af 19.35′, kan du rumme maksimalt 12 rækker. Højst 7 rækker af sÃ¥danne 12-række kartoner kan blive indkvarteret sammen med bredde container, giver 84 kartoner pr. lag. 7 sÃ¥dan lag kan blive stablet langs højden af beholderen imødekommende en hovedtotal kun 588 kartoner.
Det efterlader en masse spildt plads. Så du ændre arrangementet. Kartoner er arrangeret på langs i bredden af beholderen. Der plads til 5 kartoner i bredden. 19 sådan 5-rækker kan rummes på tværs af container længde, imødekommende 95 kartoner pr. lag. Antallet af lag forbliver den samme på 7 og så det samlede antal kartoner, der kan pakkes på denne måde er 665, betydeligt mere end de sidste arrangement. Selv nu er der spildt plads, der ikke kan undgås i betragtning af utilpassede mellem karton volumen og beholderen volumen.
Pakning fragtcontainere til fuld kapacitet således behov for nogle forudgående planlægning.