Hvad betaler vi grafiske designere For
Vi alle ved, at i virkeligheden designere ikke kun skaber billeder, der er designet til at fange øjet af forbrugeren, men at gøre en virksomhed fremstår professionelle også og faktisk kernen formålet med deres arbejde er at hjælpe konvertere potentielle kunder til faktiske kunder via brand/image og marketing materialer forbundet med dette.
Er det alt?
Jeg er sikker på en masse virksomhedsejere tror thats virkelig alt der er at den design industri, der tjener dem og de mange designere, udfylde den.
I nogle tilfælde (for nogle designere), der virkelig er alle er der til det-de ikke operere på mange andre niveauer end at gøre deres designs professionel, smuk og iøjnefaldende.
Men der virkelig er andre aspekter, som skal overvejes når du Kommissionen et design til at udvikle brand image for din virksomhed, et par af disse udforskes nærmere nu;
1. målet markedet;
For nylig blev jeg kontaktet af en virksomhed interesseret i brand design; deres produkt og service var en, der bør rettet mod både mænd og kvinder, og endnu da jeg blev vist design de havde modtaget allerede for en anden designer jeg bemærket straks nogle åbenlyse problemer med det.
Selve udformningen var øjet tiltalende og på overfladen af det en mindre erfaren person kan observere at det var en professionel indsats; Men designeren havde produceret noget, som bød på en stiliseret kvinde som den centrale figur i logoet og ikke kun, at trods den stiliserede karakter af billedet, hun var tydeligt af orientalske arv.
Jeg pegede hurtigt til kunden, når ens målgruppe er mænd og kvinder og ikke kvinder kun, at det at kønsfordomme, ens logodesign er counter produktive, og endda værre skal muligvis støde endnu flere mennesker ved at gøre tegnet en bestemt etnisk oprindelse Når dit produkt er rettet mod alle nationaliteter.
En kreativ skal tror, Tænk, tror, og derefter og tænke lidt mere over målet markedet når de udformer. For at aktivere, før de begynder at designe, skal de absolut bede ejeren om virksomheden; der er kunder, hvor produktet eller serviceydelsen sælges til dem, og så videre.
2. farver & toner
Lang tid siden nu skrev jeg en meget populær artikel med titlen ‘The forholdet mellem farver & salg’ – jeg længe siden har befolket stykket på tværs af internettet og du kan således læse det på mange hjemmesider.
Selvom som annoncer vi behøver at slavebinde os helt af reglerne i farve psykologi, enhver designer arbejder på et projekt bør altid holde dette i tankerne.
Ud over at overveje den psykologiske virkning visse farver har på humør og adfærd, som er veldokumenteret af marketing industrien, er man nødt til at overveje den socio-økonomiske dynamikken i målgruppe, som dette har en vis indflydelse på tonen i farven ordningen valgt.
For eksempel er det ikke ualmindeligt for mine klienter at anmode om en lyse farve ordningen for deres brand design, men dette altid passer til ikke deres målgruppe; Det er kendt, at lavindkomstgrupperne er tiltrukket lyse farver og dermed hvis du ikke ønsker at tiltrække lavindkomstgrupperne lyse farve ordning er ikke rigtige for dit brand design uanset hvad du som enkeltperson.
Når din designer går til arbejde og du gennemgå begreber er det afgørende at værdsætte design er ikke meningen at nødvendigvis appel til hvad du kan lide, det er meningen for at appellere til din målgruppe og det kan ikke nødvendigvis være det samme som din egen favorit farver.
Disse er blot et par vigtige områder, der skal overvejes ved din designer før de begynder at arbejde på dit brand udvikling, nogle af de andre områder omfatter;
-At sikre designet vil fungere godt om trykte billboard størrelse eller visitkort størrelse.
-Making sikker på, at firmanavnet er let at aflæse.
-At sikre design er hverken for høj i højden, eller alt for bred vandret; uforholdsmæssig stor design kan være vanskeligere at indarbejde layouts til Udskriv flyers, brevpapir, brochurer og så videre; Det betyder, at disse elementer ikke kan se så godt som de burde.
Meget af denne rådgivning kan også anvendes, selvom du allerede har dit brand design etableret og har flyttet videre til udvikle dette yderligere med dine marketingmaterialer.
Det er vigtigt at designer arbejder på dit udskrevne brevpapir og marketingmaterialer værdsætter behovet for at være sympatisk at mærke tema allerede etableret, og også har tilstrækkelige færdigheder og erfaring til at ihukomme at design skabt skal appellere til målmarked.